At TREENEA, we have made supplements the focus of all our energy, quality and know-how for nearly a century. We are fully committed to putting all our expertise and research resources to work for the well-being of men and women, in all their diversity, around the world.
"Minyak Kelapa Dara adalah Minyak Paling Menyihatkan di dunia"
Dr. Bruce Fife, Doktor Naturopati – USA

"Minyak Kelapa Dara mempunyai sifat-sifat anti-virus, anti-bakteria, anti-kulat dan anti-parasitsemulajadi yang membantu mengawal berbagai penyakit
" Dr. John J. Kabara, Professor Emeritus, Michigan State University and Consultant to Private Industries, Universities and Government Agencies, Galena, Illinois, USA.

"Minyak Kelapa Dara adalah makanan berfungsi yang memberi pelbagai khasiat kesihatan
" Dr. Mary Enig, Universiti Maryland USA

Saturday 9 November 2013

BAHAYA KEKURANGAN AIR & SEBAB KENAPA BADAN PERLUKAN AIR





Adakah anda mengalami penghidratan?

Tahukah anda, kesan daripada penghidratan boleh menyebabkan masalah KEGAGALAN FUNGSI BUAH PINGGANG.

Terdapat juga kes yang lebih TERUK iaitu membawa kepada KOMA dan mengundang MAUT.

Atasi masalah penghidratan dengan mengambil sumber air daripada semulajadi seperti AIR KELAPA!

Selain menghilangkan dahaga, kandungan air kelapa seperti elektrolit dan glukosa yang bersifat ISOTONIK dapat menggantikan cairan yang hilang dalam badan!

Sukar mendapat sumber air kelapa? Jangan risau, VCOA dapat membantu anda!

BAGAIMANA???

Ramai juga yang mengadu kenapa bila ambil VCO rasa haus sangat? Selain dari sebab healing krisis, ini menandakan badan kita tidak cukup air!

Kalau haus apa kita buat? Mestilah kita akan semakin banyak minum air kan. Jadi dengan mengambil VCO secara tidak langsung kita semakin banyak minum air dan semakin lama badan kita akan mendapat kebaikan dari amalan tersebut. 


Selain itu, terutamanya sekiranya anda mengambil supplemen / vitamin tambahan ni, ia juga akan membantu proses detoks/penyingkiran toksin dalam badan. Vitamin yang dalam bentuk pekatan tu akan lebih mudah "tersebar" ke seluruh badan dengan pengambilan air yang mencukupi.

TAK PERCAYA? CUBALAH! =)

Ok jom kita tengok apa lagi kebaikan air kosong kepada tubuh badan kita.


KENAPA ANDA PERLU MINUM AIR KOSONG SEKURANG-KURANGNYA 8 GELAS SEHARI 



1. Menguruskan badan
Khabar gembira buat para wanita yang tengah berdiet. Air putih tidak mengandungi kalori, gula ataupun lemak dan ini ternyata mampu mengurangkan berat badan kita.

2. Meningkatkan kesuburan

Air putih dapat menghasilkan hormon testosteron pada kaum Adam serta hormon estrogen pada kaum Hawa.

3. Melancarkan sistem pencernaan

Minum air putih dalam kuantiti lapan gelas setiap hari akan melancarkan sistem pencernaan. Ia dapat menghindarkan dari mendapat sembelit malah pembakaran kalori juga akan berjalan dengan efisien.

4. Melambatkan proses pertumbuhan zat yang menyebabkan kanser.

Air putih bukan saja melambatkan pertumbuhan zat penyebab kanser malah ia juga dapat membantu mencegah penyakit hati dan ginjal.

5. Perawatan kecantikan

Kekurangan pengambilan air putih menyebabkan tubuh menghadapi kesulitan untuk menyerap air, sekaligus mengakibatkan kulit kering dan berkerut.

6. Tubuh lebih segar dan sihat

Khasiat air putih bukan sekadar untuk membersihkan tubuh saja tapi juga sebagai zat yang sangat diperlukan tubuh. Kita mungkin dapat bertahan bila tidak makan beberapa hari namun tidak mungkin dapat bertahan jika tidak minum air. Ini kerana air merupakan bahagian terbesar dalam komposisi tubuh manusia.

7. Menyihatkan jantung

Air putih juga diyakini dapat menyembuhkan penyakit jantung. Bahkan pada saat ini juga sudah banyak perubatan altenatif yang memanfaatkan penggunaan air putih.

8. Ubat kepada penyakit strok

Air putih tidak hanya digunakan untuk mengubati berbagai penyakit kulit, namun sangat efektif untuk mengubati penyakit lumpuh. Ini kerana air dapat membantu memperkuatkan kembali otot-otot dan ligamen serta melancarkan sistem peredaran darah dan sistem pernafasan.


TIPS : SEDIAKAN SEBOTOL KECIL AIR DI SEBELAH MEJA KERJA ANDA DAN TEGUK SETIAP 10 MINIT. 
SELAMAT MENCUBA!




Untuk info dan pertanyaan PM/0174271383

No comments:

Post a Comment