At TREENEA, we have made supplements the focus of all our energy, quality and know-how for nearly a century. We are fully committed to putting all our expertise and research resources to work for the well-being of men and women, in all their diversity, around the world.
"Minyak Kelapa Dara adalah Minyak Paling Menyihatkan di dunia"
Dr. Bruce Fife, Doktor Naturopati – USA

"Minyak Kelapa Dara mempunyai sifat-sifat anti-virus, anti-bakteria, anti-kulat dan anti-parasitsemulajadi yang membantu mengawal berbagai penyakit
" Dr. John J. Kabara, Professor Emeritus, Michigan State University and Consultant to Private Industries, Universities and Government Agencies, Galena, Illinois, USA.

"Minyak Kelapa Dara adalah makanan berfungsi yang memberi pelbagai khasiat kesihatan
" Dr. Mary Enig, Universiti Maryland USA

Sunday 17 February 2013

Eczema atau ruam pada bayi.

COMEL DAN SIHAT =)

Anak anda ada ekzema? Sebagai ibu dan bapa mesti anda risau bukan? Yelah anak kecik sgt lg, segala jenis cream dah sapu.. still x berhasil :(. Risau dgn eczema, risau dgn krim kimia yg disapukan ke kulit baby :(

Apa itu ekzima?

Ekzema bermakna penghalang kulit tidak berfungsi sebaik yang sepatutnya. Ini boleh membuatkan kulit bayi anda lebih senang diserang infeksi dan alergi yang boleh membuat keadaan lebih teruk.

Apa yang menyebabkan ekzema?

Radang ekzema boleh berlaku jika ada iritasi kulit yang disebabkan oleh kimia, seperti bahan pencuci dalam mandian buih, syampu, serbuk cuci dan pelembut fabrik. Ini diberi nama ekzema sentuhan iaitu mendapat alergi kerana kulit terdedah dgn bahan2 tadi. Kanak-kanak yang menghidapi ekzema atopik boleh mendapat ekzema sentuhan juga, jadi kedua-duanya boleh menyerang serentak. 

Ada juga yang mengatakan ekzema berpunca dari susu yang diminum oleh bayi. Masalah ruam tetap akan berlaku sama ada bayi minum susu secara campuran iaitu susu ibu dan susu formula ataupun menyusu badan. Ini kerana berkemungkinan bayi terbabit mengalami alahan kepada susu formula yang diambil juga daripada pemakanan si ibu.

Tahukah anda?

Ekzema amat sulit dihindari kerana bayi akan menggaru dan menyebabkan infeksi hingga boleh mengganggu tidurnya! kasihan anak kita :( ada kanak2 yg sudah sampai keperingkat serius sehingga memerlukan pembedahan kulit.

Kini, melalui pelbagai kajian dan dapatan dari seluruh dunia akhirnya kita menemukan Virgin Coconut Oil yg mempunyai seribu satu khasiat utk dalaman dan luaran tubuh manusia.. bukan sahaja mereka yg muda belia, malah dari seawal baby sehingga menginjak ke usia warga emas juga boleh menggunakannya. 

Dengan 100% sumber asli tanpa sebarang bahan tiruan Treenea lahir dengan produk minyak kelapa dara VCOA yang lebih tinggi antioksidan dan diperkaya dengan vitamin A,D & E. VCOA ini telah terbukti membantu anak2 kecil ini bagi mengatasi masalah ruam dan ekzema..


Bagaimana caranya?

Ambil 1 biji softgel VCOA TREENEA, cucuk atau gunting hujungnya. Titiskan sedikit dalam mulut baby.. setitik dah cukup.. sehari sekali.. kemudian baki minyak tadi di sapu pada  kulit baby. In shaa Allah.. kulit dan alergi ruam tersebut akan semakin pulih. Hasilnya kulit yg semakin cantik dan semakin kuat 'rintangan' terhadap virus, kuman, kulat, alergi dan sebagainya. 

Semoga anak kalian cepat sembuh :)



Testimoni ini dikongsi dari Shahidah (Dealer Kepong) di mana anaknya Qaizer mengalami ezcema. Setelah memberi sedikit VCOA dan menyapu di kulit Qaizer, Alhamdulillah kulit baby tu dah sembuh.

SESUNGGUHNYA MENCEGAH ITU LEBIH BAIK DR MENGUBATI. 
BERTINDAK SEGERA SEBELUM TERLAMBAT!!

Dapatkan VCOA utk diamalkan oleh sekeluarga.
Hanya RM40 utk 60 softgel.

ATAU MAHU LEBIH JIMAT???

Dapatkan dgn harga agen, 
pembelian minima 10 botol 
harga hanya RM300! 
Sangat jimat kan? ^_^

Hubungi / sms/ wa 0174271383 (ida)
FB : eedazz zed

TQ =)

No comments:

Post a Comment