At TREENEA, we have made supplements the focus of all our energy, quality and know-how for nearly a century. We are fully committed to putting all our expertise and research resources to work for the well-being of men and women, in all their diversity, around the world.
"Minyak Kelapa Dara adalah Minyak Paling Menyihatkan di dunia"
Dr. Bruce Fife, Doktor Naturopati – USA

"Minyak Kelapa Dara mempunyai sifat-sifat anti-virus, anti-bakteria, anti-kulat dan anti-parasitsemulajadi yang membantu mengawal berbagai penyakit
" Dr. John J. Kabara, Professor Emeritus, Michigan State University and Consultant to Private Industries, Universities and Government Agencies, Galena, Illinois, USA.

"Minyak Kelapa Dara adalah makanan berfungsi yang memberi pelbagai khasiat kesihatan
" Dr. Mary Enig, Universiti Maryland USA

Saturday 9 February 2013

VCO DAN KANSER

TREENEA VIRGIN COCONUT OIL ANTIOXIDANTS (VCOA) : COCONUT OIL & CANCER 
by Dr. Bruce Fife (From The Coconut Research Center & the author of "The Coconut Oil Miracle")

Info : MINYAK KELAPA DARA (VCO) boleh MENINGKATKAN DAYA TAHAN TUBUH (SISTEM IMUN) sekaligus MENCEGAH/MENGURANGKAN RISIKO KANSER

Minyak kelapa menguatkan sistem imun kerana ia mengandungi lipid antimikrobial, asid laurik, asid capric dan asid caprylic yang mempunyai anti-virus, ciri-ciri anti-bakteria, anti-kulat & anti-parasit semualajadi. Tubuh manusia menukarkan asid laurik menjadi monolaurin yang mendakwa untuk membantu dalam berurusan dengan virus dan bakteria yang menyebabkan penyakit seperti herpes, influenza, cytomegalovirus, dan bahkan HIV. Ia membantu dalam memerangi bakteria berbahaya seperti listeria monocytogenes dan pylori heliobacter berbahaya dan protozoa seperti giardia lamblia.

Beberapa kajian membuktikan bahawa minyak kelapa dara mempunyai kesan anti-karsinogen. Zat ini membatasi dan mencegah pertumbuhan kanser. Makanan yang tergolong dalam anti-karsinogen terutama sayur-sayuran dan buah-buahan yang mengandungi vitamin A, vitamin C, betakaroten, dan vitamin E. Pengambilan minyak kelapa dara tersebut terutama sekali jika dijadikan sebagai pengganti kepada minyak lain, sangat menyumbang kepada pengurangan risiko diserang penyakit kanser. Minyak kelapa dara tidak hanya membantu sel darah putih, namun ia juga dapat berperanan aktif dalam memerangi beberapa bentuk penyakit kanser.

Dr Robert L Wickremasinghe, ketua bahagian serologi di Medical Reseach Institut di Sri Lanka, melaporkan bahawa minyak kelapa dara memiliki sifat antikarsinogenik. Para penyelidik telah menunjukkan bahawa minyak kelapa menghalang munculnya agen karsinogenik yang menyebabkan tumor kolon atau pun tumor payudara pada binatang yang diuji. Minyak sayur dapat meningkatkan kemungkinan kanser kerana mudah teroksidasi untuk membentuk radikal bebas karsinogenik. MCFA mempunyai pengaruh anti oksidan yang dapat mencegah reaksi radikal bebas dan memberikan perlindungan dari kanser payudara dan kaser colon. Maka langkah yang perlu diambil oleh mereka yang khuatirkan serangan kanser adalah dengan mengambil minyak kelapa dara.

Sekiranya anda merasakan anda tidak perlu mengambil permakanan tambahan utk kekal sihat sepanjang hayat, FIKIRKAN SEMULA! Sila semak statistik mereka yang mendapat penyakit merbahaya seperti sakit jantung, kanser, diabetes, darah tinggi dan sebagainya. Ia memberi kita petunjuk bahawa kita perlu melakukan sesuatu mengenai amalan permakanan kita.

READ MORE :
> Coconut Oil Cures (Feedback) - http://www.earthclinic.com/Remedies/coconut_oil.html


Info kredit to : ESS Sarawak

No comments:

Post a Comment